Rašymo terapijos nauda

  • Rašymo terapija padeda „apsivalyti“ – nuleisti garą, išlieti įtampą ir pyktį, atverti giliausius ir slapčiausius skaudulius, atvirai išlieti užslėptus jausmus ir nepatogias mintis nesijaudinant dėl rašybos ar skyrybos, taip pat nebijant, kad kažkas tai perskaitys.

  • Užrašyta mintis įgyja formą – neaiškus nerimas įgauna pavidalą ir tampa konkrečia problema, nepaaiškinamas dirglumas virsta liūdesiu ar ilgesiu, galvos skausmas ar vengimas atsivėrus signalizuoja pyktį ir kt. Tai, kas miglota, blanku, keista, neaišku ar nesuvokiama, užrašius įgyja realų ir apčiuopiamą pagrindą.
  • Išliedami savo jausmus ir mintis raštu laisva forma priartėjame prie savęs. Jei jaučiamės prislėgti ar liūdni, tačiau nežinome kodėl – tereikia pasiimti rašiklį ir balto popieriaus lapą ir išlieti jame viską, kas šauna į galvą nevertinant ir neanalizuojant. Išliejus jausmus palengvės, o vėliau, slogiai būsenai praėjus, galima vėl peržvelgti tai, ką parašėme ir užsiimti savianalize – pagalvoti, kas lėmė tokią būseną, ką tai signalizuoja, ko mums trūksta ir kaip galėtume tai pasiekti.
  • Rašymo terapijos pagalba galime tiesiog ištverti ar išgedėti skausmingas situacijas, kai turime susitaikyti su liūdesiu, praradimu ir kančia, pavyzdžiui, nutrūkus santykiams, mirus artimam žmogui, gedint dėl prarastos vaikystės. Kai emocijos veržiasi per kraštus ir skausmas atrodo nepakeliamas ir nesibaigiantis, naudinga parašyti atvirą ir emocionalų laišką savo vidiniam vaikui ar mus įskaudinusiam žmogui, taip pat atlikti santykių peržvalgą su mirusiu asmeniu.
  • Kognityvinės terapijos atstovai naudoja trijų stulpelių metodą („automatinės mintys“ –>„mąstymo klaidos“ –> „racionalios mintys“) kritiškoms ir neobjektyvioms mintims atremti. Tai ypač naudinga siekiant stiprinti savigarbą, įveikti atidėliojimą, depresiją, savikritiškas mintis. Užrašyta mintis įgyja formą ir atkleidžia iškreiptą mąstymą, kuris keičiamas labiau tikrove atspindinčiomis mintimis.
  • Rašymo terapijos dėka ugdomas dėkingumas ir šviesesnis požiūris į gyvenimą. Kasdienis įprotis rašyti dėkingumo dienoraštį padeda vertinti tai, ką turime, džiaugtis smulkmenomis, būti nuoširdiems, atviriems, smalsiems, kūrybingiems.